Theme: My favourite subject
Aims and objectives:
Практична:
-Закріпити назви днів тижня та шкільних предметів;
- Вчити учнів розповідати про улюблений урок.
Розвиваюча:
- Розвивати комунікативні вміння;
- Розвивати навички читання, логічного мислення, пам’ять,увагу;
- Розвивати розумову кмітливість учнів.
Загальноосвітня:
- Поглиблення знань учнів з вивчаємої теми ;
- Розширювати кругозір учнів .
Виховна:
- Виховувати інтерес до навчання;
- Навчати правилам поведінки у школі;
- Виховувати повагу до вчителів та однокласників.
Тип уроку: комбінований.
Equipment: computer, presentation, blackboard, book, copy-book, cards.
Aims and objectives:
Практична:
-Закріпити назви днів тижня та шкільних предметів;
- Вчити учнів розповідати про улюблений урок.
Розвиваюча:
- Розвивати комунікативні вміння;
- Розвивати навички читання, логічного мислення, пам’ять,увагу;
- Розвивати розумову кмітливість учнів.
Загальноосвітня:
- Поглиблення знань учнів з вивчаємої теми ;
- Розширювати кругозір учнів .
Виховна:
- Виховувати інтерес до навчання;
- Навчати правилам поведінки у школі;
- Виховувати повагу до вчителів та однокласників.
Тип уроку: комбінований.
Equipment: computer, presentation, blackboard, book, copy-book, cards.
PROCEDURE
І.
Introduction
1. Greeting .
Good morning ,
pupils? How are you today? Who is on
duty today ? Who is absent ? Show me please yours : books, vocabularies,
copy-books, pencil-box, day book. Now I see you get
ready for the lesson! But before we start, please look back and say good
morning to our guests. You see today we have unusual lesson? But you shouldn’t
afraid, everything will be o’key! Let’s
start our lesson!
2. Warm up.
Everyday , everyday
Little children like to
play.
Sunday ,
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday
Friday,
Saturday.
T. What day is
it today?
Ch. Today is
Wednesday ,the twenty-fifth of September.
II. Main part.
3. Aims.
·
Look
at the screen and then say what is the topic of our today’s lesson. Be
attentive. Technological card will help you with it.
·
What
is the aim of our lesson?
·
Where
can you use these Knowledge?
·
How
do you think, what we will do during the lesson?
·
What
are you expecting from our lesson? (Nice mood, good marks, to know new
information )
On your desk you see butterflies, please write down
your expectings and at the end of our lesson if your expecting come true you
will decorate this flowers with its.
4. Vocabulary work.
1) Let’s recollect school subject. For this you should
name it one by one, and we will complete word- map .
SCHOOL- math’s, language, literature, science, PE,
chemistry, physics, history, art…(у
вигляді квітки)
Гра«Maketime-table»
Вчитель показує назву дня, а діти повинні стати
ланцюжком тримаючи картки з назвами
шкільних предметів ,утворивши розклад на цей день.
2) Nowopenyourbooksonpage 26 andtranslate new vocabulary. You have 2 minutes. Repeat
together !
Write down the date!
3) Let’s make up sentences and word combination with new
vocabulary. For example:
- Geography is my
favourite lesson.
- Biology is a science.
- Мy time-table
- It is PE lesson now. Who
will read and translate?2 min
4) Practice your memory
Look 1 min and repeat each word one by one.
ENGLISH, MATHS, PT, GEOGRAPHY, CRAFT, TIMETABLE
5. Physical Activity.
Look at the screen and repeat together!!!!!!!
6. Pair work. Take cards and do the task. 2 min.
Find right translation.
1
|
Craft
|
A
|
Географія
|
2
|
IT
|
B
|
Історія
|
3
|
Religion
|
C
|
Природничі науки
|
4
|
Timetable
|
D
|
Фізичне виховання
|
5
|
History
|
E
|
Релігієзнавство
|
6
|
PE
|
F
|
Інформаційні технології
|
7
|
Science
|
G
|
Розклад
|
8
|
Geography
|
H
|
Трудове навчання
|
Keys: 1 h; 2 f; 3 e; 4 g; 5 b; 6 d; 7 c; 8 a.
7. READING
a) Pre-reading TEAM WORK 2
MIN.
Find right translation.
1.
|
secondary school
|
a.
|
мрія
|
2.
|
interesting subjects
|
b.
|
В
майбутньому
|
3.
|
studying English
|
c.
|
знання
|
4.
|
great teacher
|
d.
|
Я
впевнений(а)
|
5.
|
short essays
|
e.
|
Розмовні
ігри
|
6.
|
have discussions
|
f.
|
Короткі
твори (ессе)
|
7.
|
speaking games
|
g.
|
Вивчення
англійської мови
|
8.
|
new countries and continents
|
h.
|
обговорювати
|
9.
|
I’m sure
|
i.
|
Чудовий
вчитель
|
10.
|
knowledge
|
j.
|
Нові
країни і континенти
|
11.
|
in the future
|
k.
|
Цікаві
предмети
|
12.
|
a dream
|
l.
|
Середня
школа
|
Keys: 1. l; 2 k; 3. g; 4. i; 5.
f; 6. h; 7. e; 8. j; 9. d; 10. c; 11. b; 12. a.
b) Read and translate the text
My Favourite School Subject
My name is Liza. I’m eleventh years old. I study
in the 5th form of the secondary
school. We have many interesting
subjects at school, but my favourite is English. I’ve been studying English from my
first school year and I have always liked this subject. We have a great teacher of
English.During the lessons we read and translate, we great teacher, we write short essays, we have discussions, and the
best part is when we play some speaking games.Another subject that I like is geography. I think
it’s great to learn about new
countries and continents. I’m sure that I will need the knowledge of this subject in the future. I have a dream to travel around
the world after I finish the studies.
8. Speaking
T.
Answer my questios.
What is your favourite lesson?
Why do you like it?
Закріплення структури Myfavouritelessonis….
9.
T. I have prepared some riddles. Listen and guess school subjects.
Guess Game
·
It is a lesson
where you can make things.
·
A lesson where you study numbers ,do sums and
solve different problems.
·
You read ,write,
describe different pictures, sing songs and play games at this lesson.
·
It is a
lesson where you can jump, run and play with a ball.
·
A lesson where
you can paint or draw pictures.
III. Summing-up
10. Answer for my questions:
What do you do at your English lessons?
T. What new have we learnt today?
Unfinished sentences:
I can
I know
|
days of the week
name school subjects
read the text
how to make my time-table
speak about my favourite lesson
make up sentences with new vocabulary
|
Did your expecting come true? Please,
decorate our flowers!
Now You should help me with marks, I give you marks and you should
____ each other.
11. Hometask:
1. learn new vocabulary
2. make up sentences or
word-combinations with new words;
3. exercises
4. speak about your favourite subject.
4. speak about your favourite subject.
Немає коментарів:
Дописати коментар